Děkujeme za pochopení.
R61a23d65o64s17l26a66v 40K31l11a92u56d27a
A co takhle jít úplně novou cestou? Pomaturitní učební obor. Nejdřív udělat maturitu, tj. fyzicky i duševně dospět a pak nastoupit na učební obor, který by nemusel být ani tak dlouhý, stačí 1 - 2 roky. S tím že by se zabýval pouze tím, co je pro řemeslo důležité. Odpadla by klasická školní výuka (čeština, matematika, cizí jazyk apod). Nejspíš by i téměř zmizela šikana a vzhledem k tomu že by tam byli dospělí lidé, i praxe by mohla být plnohodnotná. (klasická pracovní doba, práce v noci, nošení břemen a pod.)
J76a72r77d33a 27C45h55o59v41a46n46e32c
Váš nápad je dobrý.
Učební obor jako pomaturitní studium - to by podle mne mohlo zabrat.
M15a53r66k25é64t17a 24M71o78j13k69o51v40á
Vážený pane, má to jeden háček: Zaměstnavatelé neustále brečí, že je málo techniků, ale když nějakého seženou, neváží si ho ani náhodou. Vždycky jsou nejdůležitější a nejlépe placení "manageři" a obchoďáci. Pak je naprosto běžné, že obchoďáci zmrší zadání podle objednávky a výroba dostane vynadáno, že je moc velká zmetkovitost. Do výroby se nakupují nejlevnější nástroje, aby se ušetřilo, a za jejich velkou spotřebu dostane vynadáno - hádejte kdo?
J26a40r66d16a 46C25h66o12v41a65n81e82c
To je dáno obsazením personálních útvarů. Samá ženská s parahumantiním vzděláním, která žvaní a neví co, a práci ve vlastním podniku neznají.
Pozná se to nejlépe na inzerátech: chtějí dělnickou profesi a píšou to zpotvořenou angličtinou. A pro každou profesi chtějí výpis z trestního rejstříku a zkoušky z angličtiny nebo němčiny a řidičský průkaz - jestli ten člověk ale má řemeslnou zručnost, to je nezajímá, protože tomu nerozumějí.
Jak si takové ženské mohou vážit techniků? Vždyť si ani nedovedou představit, co ti technici dělají.
K14a30t76e28ř42i12n71a 10D24u65b93s77k83á
V mnohém máte pravdu, ale ta odborné školy o kterých mluvíte, jsou mnohdy jen bílou vránou. Pokud učiliště chtějí být atraktivní pro nové žáky, musí pro to také něco udělat. A vypouštět ze svých bran skutečné řemeslníky, kteří něco umí. V Německu je zcela běžné, že učiliště spolupracují s firmami, které dobře ví, že tak přispívají ke kvalitní výuce svých budoucích zaměstnanců, žáci z několika učilišť dojíždí do jedné budovy, kde studují všeobecné předměty a většinu týdne se zabývají pouze praktickou výukou. Nevím o tom, že by české učňovské školství prošlo v posledních dvaceti letech výraznou a efektivní přeměnou, jeho představitelé si dokážou pouze stěžovat na nedostatek peněz a nezájem žáků, kteří chtějí vyšší vzdělání. Ona je pravda vždy na obou stranách.
J48a73r13o35m92í10r 15Š88i53š93a
souhlas...učební obor je dneska něco...jako podřadné vzdělání, proto je třeba se honit za tituly. Bohužel v této síti uvázno mnoho šikovných lidí, kteří by v oboru vynikli, zatím co se jinde trápí.
- Počet článků 33
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 977x